Medeniyet ve Değerler Kulübü Aylık Faaliyet Raporu

Hamidullah

Yönetici

Yönetici
Tem 13, 2014
2,497
T. C.
……………….. ORTAOKULU 2018/2019 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI 2. DÖNEM​

MEDENİYET ve DEĞERLER KULÜBÜ AYLIK FAALİYET RAPORU

ŞUBAT AYI KONUSU: ÖĞRETMENE SEVGİ ve SAYGI

Hedef Davranışlar;

*Öğretmene sevgi besleyen ve saygı duyması gerektiğini bilir, Hakkıyla âlim olanın âbid olandan üstün olduğunu bilir. En değerli âlimin, söylediğini yapan âlim olduğunu bilir. Âlimlerin peygamber varisi olduğunu bilir. Ya âlim ya talebe ya da bunları sevenlerden olmak gerektiğini bilir. Âlimlere karşı vefa duygusunu akıldan çıkarmamak gereğini bilir.

*Öğrencilere kazandırılmak istenen değerle ilgili geçmişte iz bırakan şahsiyetlerden örnekler verilerek hikâyeler anlatıldı.

*“Sen öğretmen olsaydın ne yapardın?” etkinliği yapıldı.

*Vehbi Vakkasoğlu’nun “Öğretmenin Not Defteri” isimli seri kitaplarından birini okuyup “öğretmenin öğrencilerine olan sevgisi ve öğrencilerin öğretmene olan saygıları” konusundan bahsedildi. Öğrencilere Peygamberimiz’in öğretmenliği ile ilgili araştırma yaptırıldı ve bulunan bilgileri paylaşıldı..

MART AYI KONUSU: ECDADA ve TARİHİ MİRASA SAYGI

Hedef Davranışlar;

*Geçmişsiz bir geleceğin imkânsız olduğunu bilir. İnsanları kimliklerine bağlayan unsurun tarihî miras olduğunu bilir. Ecdadına saygı duyması gerektiğini bilir. Tarihî eserleri koruması gerektiğini bilir ve tarihî eserlere zarar vermez. Ecdadından ibret, tarihî mirasından da kuvvet almasını bilir.

* Her millet, kendi tarihine sevgiyle bağlıdır. Tarihini bilmeyen, kültürel değerlerine sevgiyle ve saygıyla bağlı olmayan bir millet, kökleriyle toprağa bağlı olmayan bir ağaç gibi en ufak rüzgârda yıkılıp gider. Bizler de tarihimizi ve tarihte yaşayan kıymetli büyüklerimizi sevmeli, onlara karşı gönlümüzde derin bir hürmet beslemeliyiz. Onların faziletlerine sahip çıkmalı, yaptıkları hatalardan da ders almalıyız. Böylece aynı hatalara düşmek tehlikesinden korunmuş oluruz.

* Röportaj yaptırıldı.

AMAÇ: Tarihi bilgileri doğru şekilde öğrenir ve bu bilgilerle bilinçli hâle gelir. HAZIRLIK: Öncelikle çocuklara tarihte yaşanmış, ibretlik birkaç olayı anlatıldı. Anlattığımız hikâyelerin ardından görüş alışverişinde bulunarak tarih şuuru kazanmanın öneminden bahsedildi

UYGULAMA - Tarihiniz hakkında ne kadar bilgilisiniz? - Tarihimizi anlatan hangi kitapları okudunuz? - Tarihten sizi etkileyen bir olayı paylaşır mısınız? - Osmanlı döneminde yaşasaydınız, hangi padişahla tanışmak isterdiniz? Neden?

SONUÇ: Yapılan röportajlar sınıfta paylaşıldı.

………………………. ……………………………….


08/04/2019​

Okul Müdürü​

…………​
 

Similar threads

Üst Alt