Kasım Ayı Ara Tatil Değerlendirme Raporu

Hamidullah

Yönetici

Yönetici
Tem 13, 2014
2,497
T. C.
………………. ANADOLU İMAM HATİP LİSESİ
KASIM AYI ARA TATİL EĞİTİM SÜREÇLERİNİ DEĞERLENDİRME RAPORU
9, 10, 11 ve 12. Sınıflar Aşamalı ve Seyreltilmiş Eğitim ile Hibrit Eğitim Süreçlerinin, Uzaktan Eğitim Çalışmalarının Değerlendirilmesi Raporudur.

Covid-19 salgını sebebiyle 2020-2021 eğitim-öğretim yılı 24-28 Ağustos tarihlerinde seminer dönemi ile başlamıştır. 31 Ağustos-18 Eylül tarihleri arasındaki 3 haftada tamamen uzaktan eğitim yapılmıştır. 21 Eylül-13 Kasım tarihleri arasındaki 8 haftada yapılan aşamalı ve seyreltilmiş eğitim ile hibrit eğitim süreçlerinde öğrencilerin öğrenme kazanımlarına ilişkin eksikler giderilmeye çalışılmış ve öğrenciler sınıf bazında gruplara ayrılmıştır. Pazartesi ve Salı günü 1. grup, Perşembe ve Cuma günü 2. grup okula gelerek eğitim öğretime devam edilmiştir. Her iki gruptaki öğrencilerle aynı kazanımlar ve etkinlikler doğrultusunda dersler işlenmiş olup arada fark oluşmamıştır. Ders işlenişinde zümre toplantısında alınan kararlar neticesinde uygun metot ve yöntemler kullanılmıştır.

Sene başında yapılan yıllık plana uygun dersler işlenerek kazanımlar verilmiştir. Bütün sınıflarda ders süreleri düşürüldüğü için işlenen konuların kavranması ve pekiştirilmesine yönelik çalışmalara zaman çok az kalmaktadır.

Bu süreçte okuldaki temizlik ve hijyen çalışmaları ile ilgili bilgiler velilerimiz ile paylaşılmıştır. Öğrencilerin HES kodları E-devlet sistemine kaydedilmiş, pozitif ve temaslı görülen öğrenciler sınıf öğretmeni ve okul idaresince takip edilmiştir. Bu süreçte velilerimiz ve okul idaresiyle bilgi alışverişinde bulunulmuştur.

Uzaktan eğitim sürecinde bağlantı sorunları, tablet veya bilgisayar sorunları yaşanmaktadır. Ayrıca derslerde öğrenci ev ortamında bulunduğu için anlatılan konuya konsantre olamamaktadır. Böyle olunca da bazı kazanımlar verildiği halde öğrenci tarafından alınmamaktadır.

Ders işlenişinde zümre toplantısında alınan kararlar neticesinde uygun metot ve yöntemler kullanılmıştır. Ders işlenişten sonra verilen ödev ve etkinlikler ile konular pekiştirilmiş, oluşan eksikler bir sonraki derste giderilmiştir. EBA’ daki canlı dersler sayesinde öğrencilere ulaşılmış olup eksikleri gidermede bu dersler de etkin olmuştur. Ailelerin desteği de eğitimde önemlidir. Ailenin desteği olan öğrencilerin dersleri daha iyi takip ettikleri ve kazanımları daha iyi kavradıkları yapılan sınav sonuçlarından görülmüştür.

Bu süreçte karşılaşılan zorluklardan bazıları şunlardır;

Öğrencilerin evlerinde limitsiz internetin olmaması,

Ailelerin canlı derse katılımı fazla önemsememesi,

Eba Tv’ nin takibinin yapılmaması,

İntenet bağlantı ve ses problemleri,

Aynı ailede birden fazla öğrencinin aynı anda canlı dersinin olması,

Bilgisayar ve tablet yetersizliği,

Seyreltilmiş eğitimde ders saatinin az olması,

Öğrenmenin pekiştirilmesi için süre yetersizliği,

Kazanımların sürelerinin azaltılamaması,

Tüm bu zorluklara ve sıkıntılara rağmen mesleğini seven öğretmenler olarak öğrencilerimizi en iyi şekilde yarınlara hazırlama azminde ve kararlılığındayız ve eğitim öğretimin devam etmesinin öğrencinin menfaatine olduğu, 2 gün de olsa okula gelmelerinin olumlu olduğu gözlenmiştir.

Biz Tarih öğretmenleri olarak öğrencilerimize internet üzerinden oluşturduğumuz sınıf grupları aracılığı ile testler, çalışma sayfaları, etkinlikler göndermekteyiz. Bu gönderdiğimiz çalışmaların da takibi yapılmaktadır. Eksik kazanımların giderilmesi konusunda yaptığımız çalışmalar ara tatil sonrasında artarak devam edecektir.

………………ZÜMRESİ
 
Similar threads
Thread starter Başlık Forum Cevaplar Tarih
Hamidullah Yıl Sonu Etkinlik Uygulamaları Değerlendirme Formu Seminer Çalışmaları 0

Similar threads

Üst Alt