İman'da Ehl-i Sünnet İmamları

Hamidullah

Yönetici

Yönetici
Tem 13, 2014
2,497
T. C.
İman'da Ehl-i Sünnet İmamları

72- Kendilerine Ehl-i Sünnet ve Cemaat (Peygamberin ve onun eshabının yolunda bulunanlar) ve Fırka-i Naciye (selamete kavuşanlar) adı verilen müslümanlann inançları, şu yukardan beri yazdığımız gibidir.
Bilindiği üzere, peygamber efendimiz ile görüşüp ona iman edenlere "Ashab-ı Kiram ve Ashab-ı Güzin" denir. Ashabı görüp de onlardan feyiz alan müslümanlara "Tabiîn" adı verilmiş-tir.
Ashab-ı güzin ile Tabiîne "Selef-i Salihin" denir. Bunlar ehl-i sünnetin öncüleridir. Bunlar peygamberimizin yolunu gereği üzere izlemişler ve İslamiyeti her tarafa yaymışlardır. İslam birliğini ve topluluğunu kuvvetlendirmişlerdir. Din adına uydurmalardan uzak kalmışlardır.
73- Ehl-i Sünnet'in İtikat (inanç ve iman) ile ilgili konularda yetkili büyük alimleri ve imamları vardır. Bunlardan her biri, Selef-i Salihin dediğimiz Ashab ve Tabiîn'in yolunda yürümüşlerdir. İslam aleminde yüz gösteren değişik görüşlere, felsefî nazariyelere karşı gerçeği savunmaya çalışmışlardır. İslam inancının ne kadar saf ve ne kadar doğru olduğunu genişlemesine incelemiş ve çeşitli delillerle isbatlamışlardır.
İşte bu büyük mücahid alimlerden biri İmam Matüridî, diğeri de İmam Eş'ari'dir.
74- İmam Ebû Mansur Muhammed Matüridî, hicretin (280) yılında doğmuş ve (333) yılında Semerkand'da vefat etmiştir. Memleketi olan Matürid Buhara ilçelerinden biridir. Kendisi Hanefî mezhebinde idi. Çok kıymetli tefsiri ve başka eserleri vardır. Bizim itikatta (inançta) imamımızdır. Hanefî mezhebinde bulunan müslümanlann büyük çoğunluğu inanç ve itikatta bu Ebü Mansur Matüridî'ye bağlıdır.
75- İmam Ebu'l-Hasan Aliyyü'l-Eş'arî, hicretin (260) yılında Basra'da doğmuş, (324) yılında Bağdad'da vefat etmiştir. Büyük dedesi Ashab-ı Güzin'den Ebû Musa El-Eş'arî'dir.
Ebu'l-Hasan El-Eş'arî Şafiî mezhebine bağlı idi. Ehl-i Sünnet itikatına pek çok hizmet etmiştir. Çok değerli eserleri vardır. Malikîlerle Şafiîlerin hemen hepsi, Hanefîlerin bir kısmı ile Hanbelî mezhebinde olan Müslümanların bazı ileri gelenleri itikat konularında Ebu'l-Hasan El-Eş'arî'ye uyarlar.
76- İmam Matüridî ile İmam Eş'arî arasında esas bakımından ayrılık yoktur. Her ikisi de Ashab ve Tabiîn'in yolunda gitmişlerdir. İkisi de hak üzeredir. Ancak ikinci derecede bulunan bazı konularda ayrı görüşleri vardır. Fakat bunların başlıcaları da, görünüşteki ifade değişikliğinden başka birşey değildir.
Bugün müslümanların büyük çoğunluğu itikat bakımından ya İmam Matüridî'ye veya İmam Eş'arî'ye bağlı bulunmaktadır.
Yüce Allah hepsinden razı olsun, amîn...
"Akıbet takva sahipleri içindir." (Kasas: 83)
 

ilimdünyası

Bilgili

Bilgili

Eyl 12, 2014
41
İman'da Ehl-i Sünnet İmamları

hadisler ışığında peygamber efendimizin 73. fırkaya ayrılacağımızı ve bunlardan sadece bir tanesinin ateşten kurtulacağını onunda sünnetine ve ashabına yakınlık içinde olanı bildirmesi üzerine insanlar bunun arayışında olmuşlardır. Tabiki Fırkayı Naciye koluyla mümkündür. Payleşım için teşekkür ederiz.
 

Kindi

Yeni Üye

Mar 17, 2015
7
Ankara
İman'da Ehl-i Sünnet İmamları

Hepsinden Allah razı olsun. Bir iki katkı da benden olsun istedim. İmam Maturidi'nin "Kitabu't-Tevhid" ve "Te'vilatu'l-Kur'an" diye iki çalışması var. İlki Türkçemize çevrildi ve Diyanet tarafından yayınlandı. İkincisinin ise çevirilerine başlandı.

Eş'arinin ise:

Kitabu'l-Lum'a
Kitabu'l-İbane An Usuli'd-diyane
Makalatu'l-İslamiyyin adıyla bilinen eserleri .

Tabii her iki mezhep alanında önce çıkan pek çok düşünürümüz mevcut. Hepsinden Allah razı olsun.
 
Similar threads
Thread starter Başlık Forum Cevaplar Tarih
Hamidullah Kaza ve Kadere İman Sorumluluğa Engel Değildir İtikat 0
Hamidullah Kaza ve Kadere İman İtikat 0
Hamidullah Ahirete İman İtikat 0
Hamidullah Meleklere İman İtikat 0
Hamidullah Semavi Kitablara İman İtikat 0

Similar threads

Üst Alt