Ortaokul Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Sene Sonu Zümre Toplantısı

Hamidullah

Yönetici

Yönetici
Tem 13, 2014
2,495
T. C.
…………………………..ORTAOKULU

2018-2019EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ

YILSONU ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTI TUTANAĞI



Toplantı Tarihi : ……/06/2019

Toplantı Yeri : Öğretmenler Odası

Toplantı Saati : …..

Toplantıya Katılanlar: Zümre Başkanı………………………..……………., Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni…………………..…………………

GÜNDEM:

1-Açılış.

2-Bir önceki zümre kararlarının okunması,yürütülen işlemlerin zümre kararlarına uygunluğu ve zümre öğretmenlerle işbirliği durumu

3-Eğitim-öğretim programlarının incelenmesi ve ortak bir amaca varılması

4-Derslerde yararlanılan araç-gereçlerin değerlendirilmesi

5-Yıl sonu başarı durumunun değerlendirilmesi

6- Yıllık planların değerlendirilmesi

7-Öğretimle ilgili yöntem, teknik, araç ve gereçler

8-Okul ve dersliklerin fiziki durumu ve etkinliklerin sergilenme durumu

9-Ölçme-değerlendirme etkinlikleri,proje ödevleri

10-Atatürkçülük ve laiklik konularının işlenmesi

11-Diğer derslerle işbirliği

12-Kapanış.

Zümre başkanı ………………………………………… ve Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi öğretmeni ………………………………………….. yukarıda belirtilen yer, tarih ve saatte bir araya gelerek, gündemdeki konuları görüşmüş ve aşağıdaki kararları almışlardır:

1-Zümre Başkanı ……………………………………2018-2019 eğitim-öğretim yılının hedeflenen amaçlar göz önüne alındığında istenilen ölçülerde hedeflere ulaştığını ifade etti.Bir sonraki eğitim-öğretim döneminin de başarılı olacağına duyduğu inancını ifade etti.

2-2018-2019 eğitim-öğretim yılında il genelinde yapılmış,1.Dönem başı zümresi ve 2.Dönem başı zümresi kararları okundu.Yapılan çalışmaların zümrelerde alınan kararlara uygun olduğu görüldü.Zümre başkanı …………………………………………….,diğer zümre öğretmenlerle işbirliğinin önem ve gerekliliğinden bahsetti ve bu işbirliğinin başarının artırılmasına çok katkı sağlayacağını ifade etti.Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ……………………………………………………. de diğer zümre öğretmenlerle iletişimin sürdürüleceğini bildirdi.

3- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersinin müfredatı ve genel amaçları doğrultusunda planlama, etkinlik, ölçme ve değerlendirme çalışmalarının yapıldığı belirtildi.

4-Zümre başkanı ………………………………………………., her derste olduğu gibi istenilen başarının elde edilmesi için Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinde de değişik araç-gereç kullanılmasının gerekliliğinden bahsetti. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ………………………………………………… ise;teknolojik araç ve gereçlerden zamanı ve yeri geldiğinde faydalanıldığını söyledi.Teknoloji dersliğinden yararlanarak derslerin daha verimli bir şekilde işlendiğini belirtti. Önümüzdeki yıl araç gereçlerin daha da geliştirilerek kullanılmaya devam edilmesi kararlaştırıldı.

5- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ……………………………………………, yıl sonunda genel başarının % 100 olduğunu söyledi.Gelecek eğitim-öğretim yılında derslerde daha ilgi çekici etkinliklerin yapılacağını ve öğrencilerin hem dersi daha severek geçireceklerini hem de derse aktif olarak katılacakları için daha başarılı olacaklarını ifade etti.

6-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ………………………………………………………., yıllık planların kılavuz kitaplarda da yer aldığını bildirdi. Yıllık plana uygun olarak konuların tüm sınıflarda işlendiği ve yetiştirildiği belirtildi. Kılavuz kitapların günlük plan yapma zorluğunu ve zorunluluğunu ortadan kaldırdığını bildirdi.

7- Konuların işlenişinde konuların niteliğine ve öğrenci özelliğine uygun olarak aktif öğrenme yöntemleri kullanıldı. Bu bağlamda anlatım, soru-cevap, beyin fırtınası, problem çözme, tartışma, drama vb. yöntem ve teknikler uygulandı. Ders araç-gereci olarak da ders kitabı, Kur’an-ı Kerim ve Türkçe Meali, İslam İlmihali, Peygamberimizin hayatını anlatan kitaplar, bilgisayar sunuları, film, müzik ve animasyonlar ile konulara ilişkin fotoğraf ve resimlerden yararlanıldı.

8- Okul ve dersliklerin fiziki anlamda yeterli olduğu zümre öğretmenlerince belirtildi. Sınıfların yeterince aydınlık ve ferah olduğu, bunun eğitim öğretim etkinliklerine olumlu katkı sağladığı belirtildi.Fakat sınıflarda yer alan panoların yeterli olmadığı ve buralarda öğrenci çalışmalarının yeteri kadar sergilenemediği söylendi.Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ………………………………………………, önümüzdeki yıl Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınıfının ders araç gereçleriyle ve öğrenci çalışmalarını sergileyecekleri daha çok sayıda panoyla donatılacağını belirtti.

9-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmeni ……………………………………… ikinci dönem Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersinden 2 yazılı yapıldığını ve bu yazılıların boşluk doldurma,doğru-yanlış,klasik,çoktan seçmeli,eşleştirmeli sorularla oluşturulduğunu söyledi.Dönem içinde ders ve etkinliklere katılım puanı verildiğini bildirdi.

10-Değişik sınıflar düzeyinde yeri geldikçe Atatürk’ün dine bakışı ve din konusundaki yaklaşımı üzerinde duruldu.Ayrıca değişik üniteler adı altında yeri geldiğince Laiklik ilkesi üzerinde duruldu.

11- Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersi konularına paralel olarak ihtiyaç duyulan konularda diğer branş öğretmenleri ile işbirliği içinde bulunuldu.Öğrencilerin okuma ve anlama kabiliyetlerinin tespiti ve geliştirilmesi konusunda Türkçe dersi öğretmeni ile,zaman zaman bazı tarihi konularda Sosyal Bilgiler dersi öğretmeniyle,zaman zaman da Fen ve Teknoloji dersi öğretmeniyle işbirliği içerisinde bulunuldu.

12-Toplantı zümre başkanı ………………………………………….’ın iyi dilek ve temennileriyle sona erdi.

……………………………………….. …………………………………………… …………………………………………

ZÜMRE BAŞKANI DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENİ OKUL MÜDÜRÜ



…………………………..ORTAOKULU

2018-2019EĞİTİM-ÖĞRETİM YILI

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ DERSİ

YILSONU ZÜMRE ÖĞRETMENLERİ TOPLANTISI

ALINAN KARARLAR


1- Başarının artmasında büyük etken olan diğer zümre öğretmenleriyle işbirliğinin devam etmesine,

2- Öğrencileri ödev hazırlama ve teslim etme konusunda daha bilinçli hale getirme çalışması yapılmasına,

3- Ders araç gereçlerin daha da geliştirilerek kullanılmaya devam edilmesine,

4- Kılavuz kitapların geliştirilmesi ile ilgili ilçe ve il zümrelerinde görüş belirtilmesine,

5-Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi sınıfının ders araç gereçleriyle ve öğrenci çalışmalarını sergileyecekleri daha çok sayıda panoyla donatılmasına, okul koridorlarında bulunan panolardan bazılarının sadece Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Dersi için tahsis edilmesi için okul idaresine bildirilmesine,

6-Atatürk’ün dine bakışı ve din konusundaki yaklaşımı üzerinde ve değişik üniteler adı altında yeri geldiğince Laiklik ilkesi üzerinde durulmasına

Oybirliği ile karar verildi.

……………………………………….. …………………………………………… …………………………………………

ZÜMRE BAŞKANI DİN KÜLTÜRÜ VE A.B. ÖĞRETMENİ OKUL MÜDÜRÜ
 

Son mesajlar

Üst Alt