Kıyamet İsimli Drama

Hamidullah

Yönetici

Yönetici
Tem 13, 2014
2,497
T. C.
“KIYAMET” İSİMLİ DRAMA
Konu: Kıyametin Kopuşu ve Sonrasında Yaşananlar
Materyaller: Sûr (Boynuz) Amel Defteri, Terazi, Beyaz örtü
Araç Gereç: Fon Müzik (Bedir Fon Müziği)
Oyuncular: Öğrenci A, Öğrenci B, Kiramen Kâtibin, Rıdvan, Malik, Huzura çağırmakla görevli melek, tartıcı melekler, Allah’ın sorularını kula ileten melek, Ahmet bin Fatıma, cennetlik kul.
SAHNE I: KIYAMETİN KOPUŞU
I. Sûra I. Üfleniş (ölüm)
Öğrenci A: “Kıyamet vakti geldiğinde, İsrafil (as) sura üfler. Bu üflemede göklerde ve yerde ne kadar canlı varsa hepsi onun vereceği şiddetli korkudan ölür. Ancak Allah’ın (cc) ölüm dışında bırakmış oldukları – ki onlar da, Cebrail (as), Mikail (as), İsrafil (as) ve Azrail (as) sağ kalır. Sonra Allah (cc), Azrail’e (as) sırasıyla, Cebrail (as), Mikail (as), İsrafil’in (as) ruhunu almasını emreder. Daha sonra Azrail’e (as) emir gelir o da kendi canını alır. .
Öğrenci A : Bu kıyamet, Mü’minlerin üzerine sanki tatlı bir rüzgâr esintisi gibi hafif, kafirlerin üzerine ise şiddetli bir azap şeklinde gelir.
Öğrenci A: "Onu gördüğünüz gün, her emzikli kadın emzirdiği çocuğunu unutur, her gebe kadın çocuğunu düşürür. İnsanları da sarhoş bir halde görürsün. Oysa onlar sarhoş değillerdir, fakat Allah'ın azabı çok dehşetlidir."
II. Berzah âleminde bekleme ( 40 yıl )
Öğrenci A: Bütün mahlûkat, sûrun ilk üflenişinden sonra berzah âleminde kırk yıl bekleyecektir. Öğrenci A: Bu anlattıklarımızın delili şu âyet-i kerimedir:
Öğrenci B: "...Sonra ona (sûra) bir daha üflenince, bir de ne göresin, onlar (bütün ölüler) ayağa kalkmış (etraflarına) bakıyorlar!" İşte o an herkes ayağa kalkmış mahşer meydanına gönderilmeyi beklemektedirler. Rasûlullah (s.a.v) bir hadis-i şeriflerinde şöyle buyurmuştur: "Ben peygamber olarak gönderildiğimde (o emir bana verildiğinde) İsrafil'e de üflemesi için sûr (denilen o boru) verildi. O, her an kendisine emredilecek olan üfleme emrini beklemektedir. Dikkat edin! Sûra üfürülmenin dehşetinden korkun." Zümer 39/68.
III. İsrafil’in (AS) diriltilmesi
Öğrenc A: Allah, sura ilk üflenişin ardından canını aldığı İsrafil’i yeniden sura üflemesi için diriltir.
SAHNE II: AHİRET HAYATI
I. Sûra II. üfleniş (Ba’s) Öğrenci A: Allah’tan gelen emir üzerine İsrafil A.S. sûra ikinci kez üfler. II. Mahşerde Toplanış (Haşr) Öğrenci A: Bugün bütün mahlûkat (insanlar, görevli melekler, cinler, şeytan) yeniden yaratılacak. İnsanlar, cinler, şeytan yeniden dirilmenin korkusu ve şiddetiyle, kalpleri buruk ve zelil bir halde, haklarında cennetlik ya da cehennemlik oldukları hükmünün verileceği mahşer meydanına gruplar halinde koşarlar.
Öğrenci A: İnsanlar ve cinler gibi şeytan da mahşer meydanına boynu zincire vurulmuş bir halde getirilir. Öğrenci A: Resûl-i Ekrem (s.a.v) bir hadislerinde şöyle buyurmuştur: Öğrenci B:"Kıyamet (mahşer) günü insanlar (haklarında ne hüküm verilecek diye) gözlerini semaya diker ve beklerler. Sıkıntı ve kederlerinden terleri ağızlarına kadar varır." Öğrenci B: "Öyle ise, rabbine yemin olsun ki, muhakkak surette onları (insanları) şeytanlarla birlikte mahşerde toplayacağız; sonra onları diz üstü çökmüş vaziyette cehennemin çevresinde hazır bulunduracağız." Meryem 19/68.
SAHNE III: SORGULAMANIN YAPILMASI VE AMELLERİN ORTAYA ÇIKARILMASI
I. Sorgulamanın Yapılması

Öğrenci A: Sorgu sırası gelen bir kul huzura çağrılır. (Örnek: Ahmet bin Fatıma şeklinde)
Huzura çağırmakla görevli melek: Ey Ahmed bin Fatıma! Yaratanına ve sahibine icabet et, seni sorguya çağırıyor."
Öğrenci B: "Kıyamet günü, beş şeyden hesaba çekilmedikçe kişi Rabbinin huzurundan ayrılamaz:

(Doğaçlama)
* Ömrünü nasıl tükettiğinden,
* Gençliğini nerede harcadığından,
* Malını ne yolla kazandığından,
* Malını nereye harcadığından,
* İlmiyle ne derece amel ettiğinden?"

Öğrenci A: Kişilerin iyi ve kötü amelleri sanki kamera kaydı gibi ortaya çıkarılır.
Öğrenci A: Bazı kişiler kötü amellerini inkâr edecektir.
Allah’ın sorularını kula ileten melek: “Sen, göz hakkıdır diye komşunun meyvesini çaldın. Bunu neden yaptın? “
Ahmet bin Fatıma: “Bunu ben mi yapmışım? Hayır, asla olamaz! Ben çalmadım.”
Öğrenci A: Buna karşılık, kişinin organları amellerine şahitlik edecektir.
Eller: “Hayır, hayır! Yalan söylüyorsun. Sen benimle hırsızlık yaptın.”
Allah’ın sorularını kula ileten melek: “Sen, ……... öğretmenin dersinde kopya çekmişsin. Bunu neden yaptın?”
Ahmet bin Fatıma: “Hayır, asla! Ben kopya çekmedim.”
Gözler: “Hayır! Yalan söylüyorsun. Sen beni kullanarak arkadaşının kâğıdına baktın.”
II. Amellerin tartılması (Mizan)
Tartıcı melekler: “Allah Teala, seni işlediğin kötü amellerin gereği cehennemine attı.”
III. Amel defterlerinin dağıtılması ve sırattan geçiş
Öğrenci A: “Sorgusu biten kul, amel defterini sol tarafından alır ve sırat köprüsünden zorlanarak ve ateşin sıcağını hissederek geçer.”
IV. Görevli Meleklerin (Rıdvan / Malik) kişiyi mekânına götürmek üzere köprünün sonunda beklemesi
Öğrenci A: Sırat köprüsünün sonunda Cennet görevlisi Rıdvan ile Cehennem görevlisi Malik bekler.
Öğrenci A: Daha önce sorgusu yapılan cennetlik kul cennete gitmek kolaylıkla ve huzur içerisinde sırattan geçer, Rıdvan himayesinde Cennete götürülür.
Öğrenci A: Ahmet bin Fatıma ise kötü amellerinin ağır gelmesi nedeniyle sırattan zorlanarak geçer, Malik himayesinde Cehenneme götürülür.
Öğrenci B: “Artık kim zerre ağırlığınca bir hayır işlerse, onun mükâfatını (karşılık) görür. Kim de zerre kadar kötülük işlerse onun mükâfatını (karşılık) görür.” (Zilzal, 7-8)
 
Üst Alt